Leta hus.

20 Feb

Jag vet inte hur många hus vi har kollat på och hur många mil vi åkt. Det är så sjukt dyrt med bostäder i Stockholm. I söndags tittade vi iallafall på ett parhus jag föll pladask för. Ett eko-hus! Kan det blir mer jag?! Iallafall så tyckte min käre Martin inte samma sak som jag, så det blev inget av det hela. Det var kul att hitta ett hus jag verkligen gillade iallafall som dessutom var inom vår budget, men … ja. Roligare än så blev det alltså inte.

Bilder på huset som någon annan lycklig familj enligt mäklaren precis köpt:

orkan

orkan3

orkan1

orkan2

orkan4

40 svar to “Leta hus.”

  1. sofiainengland februari 20, 2013 den 9:01 f m #

    Vad roligt att kolla på hus. Synd att ni inte tyckte likadant! Det är samma sak för mig och Reuben. Först och främst så tycker han inte ens det är kul att titta på bostäder…och jag skulle aldrig kunna få honom att bli intresserad av ngt nybyggt. Jag vill helst också ha ngt äldre, gärna viktorianskt, men är inte lika allergisk mot nybyggt som R är! Tycker de husen du visar här är jättefina.

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:07 f m #

      Det är bara ETT hus jag visar här. Det är ett och samma 🙂 Jag är inte lika kräsen som M, jag kan tänka mig allt möjligt, men M har stora krav. Vi gillar båda att kolla på hus och inredning!

  2. jenny i maine februari 20, 2013 den 9:02 f m #

    Intressant med eko hus. Jag är inte så insatt varken i det eller i husmarknaden överhuvudtaget. Vilka kriterier är det som ett hus ska uppnå för att kallas eko?

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:06 f m #

      Just i detta fall vet jag att det är satt som naturen är (dvs på pålar och inte sprängt etc), det är i trä som inte är målat, det är extremt låg driftskostnad (miljovänligt) och alla val är miljövänliga och energisnåla. Mer än så hann jag inte läsa på…

      • jenny i maine februari 20, 2013 den 8:10 e m #

        Det låter ju jätte bra! Blir kostnaden för huset mycket mer per kvm då?

      • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:14 e m #

        Nej det tror jag inte, som allt annat här styrs priset allra mest av området, och detta är några mil utanför stan. Snarare hade det blivit billigare att bo pga den låga driftskostnaden.

  3. Husfrun februari 20, 2013 den 9:05 f m #

    Ett ekohus hade väl varit fantastiskt. Håller tummarna att det snart dyker upp ett som ni båda gillar.
    Kram.

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 11:51 f m #

      Hoppas… Men ekohus blir det nog tyvärr inte. Väldigt synd, tycker jag.

  4. Hanna Lans februari 20, 2013 den 9:18 f m #

    Åh, men what is not to like? Ser ju fantastiskt trevligt ut!

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 11:50 f m #

      Hans svar: (lite luddiga). Dåliga kommunikationer (jo tjena: 5 km från hans jobb jämfört med 50km som det är nu), lite halvtaskig tomt, lite slitna golv och tjaaaa…. det var väl det.

  5. Rund är också en form! februari 20, 2013 den 9:39 f m #

    Det var väl jättefint?! Kräsen kille du har! 😉

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 11:51 f m #

      Kräsnare får man leta efter! Vilket man inte kan tro med tanke på att vi bor i ett typ ghetto nu (fast fin lägenhet i ghettot).

  6. Lisa februari 20, 2013 den 9:40 f m #

    Men wow, huset ser verkligen FANTASTISKT ut! Himla trist att ni inte var överens. Men äsch, snart hittar ni ett som passar er alla tre, håll ut bara.

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:15 e m #

      Jodå, det gör vi nog nångång. Men ekohus har varit min dröm sedan 1995 ungefär!

  7. Casa Annika februari 20, 2013 den 10:40 f m #

    Fint hus! Synd att ni inte var överens.

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 11:51 f m #

      Ja, men jag är inte lika kräsen så vi hittar nog nåt tillslut!

  8. Annika i Colombia februari 20, 2013 den 1:44 e m #

    Men åh vilket fint hus! Synd att M inte gillade. Och han är inte övertalningsbar heller?

  9. annajohanna februari 20, 2013 den 1:47 e m #

    Åh så fint! Hoppas att ni snart hittar något som ni båda faller för!

  10. Trillingnöten februari 20, 2013 den 2:25 e m #

    Vore skönt att få bestämma lite själv ibland! hehe…men så är det skönt att vara två. Det blir nog ett perfekt hus till slut!

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:19 e m #

      Faktiskt! Eller snarare: få bestämma åt nån annan! Hehe…

  11. Lufthamn februari 20, 2013 den 2:29 e m #

    Attsingens att han inte gillade! T o m jag som är ganska anti det mesta ”modern” gillar det för (i alla fall av bilderna att döma) ser det genuint ut. Har ni hyfsat samma smak när det gäller hus annars?

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:18 e m #

      Ja verkligen genuint och fint boende!! Vi har nog inte jättelik smak egentligen, men han är mer kräsen än jag.

  12. stoffisen februari 20, 2013 den 3:35 e m #

    jag vet! Det är helt sjukt dyrt, och det lär ju inte lätta direkt heller. Lägenheterna inne i City ¨går dessutom för drömsummor. I huset mitt emot mig gick en 1:a 25 kvm för 2 mkr! Sjukt!

    Kram
    Stoffe

  13. Åsa februari 20, 2013 den 9:09 e m #

    Åh va trist…
    Tror vi har ritat de där husen för övrigt 🙂 Har ni råd me dem så finns det massor å välja på sötnos ❤
    Puss på dig!

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:16 e m #

      Wow, jobbar du för Gert Wingårdh? Det är hans arkitektkontor som ritat!

    • annagranstrom februari 20, 2013 den 9:17 e m #

      Ps. De kostar 3-3,5miljoner i detta område så inte så dyrt jämfört med andra hus. Ekohus i andra områden har vi dock inte råd med.

  14. -Jenny- februari 21, 2013 den 3:58 e m #

    Det såg ju toppenfint ut! Synd att ni inte var överens…
    Men plötsligt händer det! Det gjorde det för oss efter x antal visningar.

    • annagranstrom februari 22, 2013 den 10:32 f m #

      Ja, superfint! Förstå vad kräsen han är… Vi har kollat i några år nu. Pjuh!

  15. Min plats i solen februari 21, 2013 den 7:42 e m #

    Jag förstår att du föll som en fura för det här huset men ni är ju två som ska känna den där ”Wow-känslan” (eller åtminstone känslan av att detta är ett hem som kan funka för oss). Ert hus väntar där ute någonstans. 🙂

    Men huspriserna kring huvudstaden är helt galna när en köpare tvingas hosta upp lika mycket pengar för en 2:a eller 3:a som samma person hade kunnat köpa en hel herrgård med mark och allt till inom en annan postnummerkod. Crazy!

    Kram Lotta

    • annagranstrom februari 22, 2013 den 10:33 f m #

      Ja helt galna priser!! Detta såldes för 3,64 mille vilket hade funkar för vår budget. Billigare blir det inte iallafall… Kram!

  16. Helena Milton februari 22, 2013 den 1:48 e m #

    Det var minsann inget dåligt hus. Himla synd att ni inte hade samma uppfattning om huset …

  17. Maria februari 25, 2013 den 7:26 f m #

    Såg jättefint ut! Vi kollar också på hus i Sthlm och det är ju så galet dyrt. Det spelar ju ingen roll om man kollar i förorterna längst bort, det är sjukt dyrt där med 😦

    • Anna Granström februari 25, 2013 den 11:31 f m #

      Eller hur! Vi kollar förövrigt bara långt ut…

  18. Bubbel februari 25, 2013 den 10:58 f m #

    Åh vad roligt att kolla på hus men vad synd att ni inte föll för samma objekt! Håller tummen för att ni hittar något som båda gillar. Ni har inte funderat på att köpa tomt, då får ni ju lite större valmöjligheter kanske?

    • Anna Granström februari 25, 2013 den 11:11 f m #

      Jodå, kollat på många tomter och köpte nästan en i somras. Vi har dock inte råd, det blir alldeles för dyrt och väldigt mycket jobb med en bebis.

  19. oksenda februari 28, 2013 den 8:04 f m #

    Åh, spännande med husjakt! Och synd att ni inte tyckte lika. Vi håller också på att titta och det är banne mig inte lätt… husen här är inte lika dyra men sen i julas har det inte kommit ut ett enda som vi ens har velat gått på visning av. Suck!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] har varit på mängder av husvisningar, nästan köpt hus och till slut köpt […]

  2. Det här med att bo… | Anna Granström - december 18, 2013

    […] ni ekohuset som jag blev kär i för snart ett år sedan? Det här är förvisso inte lika fint, men det är […]

Kommentera

