Bidra till kidsen i Colombia!

19 Feb

Lånad bild av lekplatsen som jag och många andra bidragit till!

Lånad bild av lekplatsen som jag och många andra bidragit till!

Julia i Colombia (Mammas machete) är en eldsjäl som nyligen samlade in pengar till en lekplats för colombianska barn. Jag var med och bidrog och det kändes bra på alla möjliga sätt. Dels av egoistiska själ, dels av att få se lyckliga barn. Den här gången är det en skaparverkstad som är på gång. Jag skulle vilja jämföra det med en fritidsgård i Sverige, vilket är vanligt här men inte där.

Jag är så glad att det finns personer som Julia, som hjälper andra. Ett par hundra är inte mycket för mig, men massor för andra. Speciellt om fler går ihop och skänker några kronor eller mer. Många bäckar små blir som bekant till en å och i bästa fall en skaparverkstad i staden Medellín.

Har du inga pengar att skänka själv kanske du ändå kan föra budskapet vidare via blogg, Facebook eller annan media.

HÄR finns Julias blogg (läs i kolumnen till höger) och här är hennes e-mail: juliasvanberg@hotmail.com

2 svar to “Bidra till kidsen i Colombia!”

  1. Husfrun februari 19, 2013 den 6:55 e m #

    Å, sånt gör att man blir glad i hjärtat.
    Ett viktigt budskap att föra vidare. Kram.

  2. sofiainengland februari 20, 2013 den 8:53 f m #

    Underbart, vilken inspiration. Ska kontakta Julia och fråga hur jag kan bidra.

Kommentera

