Happy Bookaholic.

13 Feb

Hittade denna enkät hos Bokugglan och är inte sen att hänga på!

bookaholic

1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Böcker är typ det enda jag älskar att shoppa. Älskar att göra en ”vill läsa-lista” och sedan välja ut dem på nätet. Älskar att se nya böcker, dra handen över bokryggarna och placera dem i bokhyllan. Ibland älskar jag nästan själva köpandet mer än läsandet.

2. Hur ofta köper du nya böcker?
Några gånger per år beställer jag en bunt från nätet. Det är oftast så jag shoppar. Jag får en del recensionsexemplar också och köper enstaka böcker på bokrea på t.ex. Ica Maxi.

3. Fysisk bokaffär eller bokhandlar online – vad föredrar du?
Online! Nu som småbarnsmorsa har jag inte ens tid att gå i bokhandlar. Tidigare spanade jag oftast på dem i affärer men beställde sedan på nätet. Det är ju så enormt mycket billigare. Föredrar cdon och Adlibris.

4. Har du någon favorit-bokaffär?
I sånt fall St. Pauls bokhandel vid Mariatorget eftersom min bok Halva min Måne finns där. Annars gillar jag Pocketshop och i USA diggar jag Borders.

5. Brukar du förbeställa böcker?
Har hänt. Jag har alltid ett gäng under bevakning och beställer dem sedan när de kommer som pocket. Jag är en pocketlover.

6. Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida?
Nope. Köper dock inte varje månad.

7. Bokköpstopp – är det något för dig?
Nej, trots att jag har kanske 150 olästa i bokhyllan.

8. Hur stor är din bokönskelisa?
Ett par hundra kanske … Önskelistan blir alltid större, den minskar aldrig.

9. Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Som pocket (under bevakning):
Boken om Joe – Jonathan Tropper
Eld – del två i Engelforstrilogin
Livet efter dig – Jojo Moyes

10. Hur mycket läser du?
Blir inte så mycket nu med lilla bebisen, men har som  mål att läsa två i månaden iallafall. Blir det fler är det enbart en bonus. Läser dock barnböcker dagligen.

3 svar to “Happy Bookaholic.”

  1. oksenda februari 13, 2013 den 1:31 e m #

    Åh, eld! Lyssnade klart på den i morse, har börjat med ljudböcker för första gången i mitt liv pga kör 10 mil flera ggr/vecka. Älskade boken (såklart) och älskar även det där med bok i bilen. Nästan så jag t.om. längtar efter att sätta mig i bilen! Och Jojo Moyes har jag ju redan sagt mitt om… 🙂

  2. Husfrun februari 13, 2013 den 2:54 e m #

    Jag älskar också att läsa men nu blir det förstås inte så mycket i och med att studierna tar sin tid. Men jag kan längta till en tid då jag har chans att riktigt djupdyka ner i- och sträckläsa massor av böcker.
    Kram.

  3. Fröken A februari 16, 2013 den 10:33 e m #

    Åhhh två böcker i månaden!!!??? Sedan jag fick barn är jag glad om jag får läsa två böcker om året 🙂

Kommentera

