Egentid och sånt.

4 Feb
Louise302013

Jag, Li och Louise!

 

Jag har varit ifrån Victor ganska många gånger. Ibörjan var det ofrivilligt på akuten, under bevakning, undersökningar, provtagningar etc iochmed infektion, blodpropp, nässelfeber och sånt. Förutom dessa tillfällen går jag och tränar en till två gånger i veckan, men resten av tiden är jag ju med Victor (vilket jag gillar). I helgen fyllde dock min kära vän Louise 30 år (till höger på fotot) så jag passade på att åka kommunalt (enochenhalvtimme!) dit och skåla i (alkoholfritt) bubbel medan Martin var hemma med Victor. Det gick rätt lugnt till eftersom Louises dotter Alma (sju månader) var med, men det var precis vad jag behövde. Allt gick superbra hemma – Victor slog tydligen rekord i att somna tidigt och hade som vanligt varit på sitt glada kvällshumör.

All vi tre på fotot var tre supertrötta men glada mammor. Jag kom hem strax innan 23 och efter lite pumpande la jag mig i gästrummet som världens lyckligaste mamma. Jag  var helt full av lyckokänslor. För att jag har världens bästa sambo, världens bästa bebis, underbara kompisar och för att jag hade fått komma ut lite själv och allt gått så bra. Bara att åka pendeltåg och sånt till festen kändes som en fest i sig. Förr stördes jag av folk runtomkring medan jag nu kunde sitta och läsa utan att jag brydde mig ett smack om andra människor.

15 svar to “Egentid och sånt.”

  1. Husfrun februari 4, 2013 den 7:29 f m #

    Härligt att få lite egentid. Det behöver man även om man trivs hur bra som helst med sin vardag. Små avbrott lite här och lite där gör gott för själen.
    Kram.

  2. Åsa februari 4, 2013 den 8:48 f m #

    Åh härligt! Tror det är så superviktigt att bubbla sig ut, låta andra ta ansvaret och vara me sina väninnor 🙂
    Kram på dig!

    • Anna Granström februari 4, 2013 den 10:01 f m #

      Absolut! Martin brukar dock ofta ta hand om sin son, men inte 4h på raken 😀

      Dessutom inte bara väninnor utan även manliga vänner på festen!

  3. bubbelsblogg februari 4, 2013 den 9:28 f m #

    Åh vad kul att allt gick bra och du fick en sån toppenkväll, det behövs ibland!:) kram

  4. Anneli februari 4, 2013 den 10:52 e m #

    Det låter härligt!

  5. annajohanna februari 5, 2013 den 5:32 e m #

    Låter som om du hade en härlig kväll!

  6. sandra februari 5, 2013 den 6:16 e m #

    Skönt med lite egentid ! Vet inte om du skrivit om Island. Jag, maken och två vänner ska dit i maj (lillan ska vara ett par nätter med mormor). Vad tycker du att vi ska se på denna korta tid. Hyrbil ligger i planeringen likaså blå lagunen och kanske tre timmar på hästryggen.
    Kram

    • annagranstrom februari 5, 2013 den 9:40 e m #

      Ååh, har så många tips! Jag kan kanske skriva ett blogginlägg om det… Annars mailar jag!

  7. mittilivetochjag februari 6, 2013 den 6:07 e m #

    Underbart! Vad skönt att allt flöt på när du var borta. Jag minns våndan att lämna mina barn. Det är ju så viktigt att få komma bort ibland och få vara någonting annat än mamma.
    Kram!

    • Anna Granström februari 6, 2013 den 9:42 e m #

      Jag kände inte ens vånda, kändes bara bra, hehe! Pratade typ bara barn på festen dock… Och var astrött!

      • mittilivetochjag februari 6, 2013 den 10:48 e m #

        Det brukar bli så! Och tröttheten känner jag igen!
        Kram!

  8. Kikan februari 6, 2013 den 7:24 e m #

    Vilken cool mamma du är! Själv var jag så nojjig med amningen då det krånglade i början och jag aldrig fick till det med pumpning att det dröjde läääänge innan jag tog mig iväg på kalas. Det första var hos min vän som då bodde granne med oss, så att jag skulle kunna kila hem om det krisade. 🙂 Men jag var alltid lite avis på alla mammor som kunde pumpa och sedan sticka iväg. Det verkade så lätt, men kändes omöjligt för mig. Missade till och med min väns möhippa pga det. Den var iof i en annan stad men hennes tärna som oxå ammade pumpade glatt och lämnade bebben hemma hos maken. Så jag kände mig som värsta sämsta vännen som inte gjorde likadant Kram!

    • Anna Granström februari 6, 2013 den 9:41 e m #

      Du gumman, jag är inte alls sån! Jag har inte tillräckligt med mjölk så V fick ersättning när jag var borta och han sov när jag kom hem = pumpade ut Kvällsdosen med min superdyra elektriska pump. Ammade typ 8h om dagen i 4 mån och sen sa både Victor och jag stopp! Han blir bara arg på mina bröst nu efter fem minuter… Kan därför lika gärna kila iväg ibland!

Kommentera

