Favoritförfattaren som glömdes.

17 Dec

JAMES FREY! Hur kunde jag glömma att nämna honom HÄR? Han är grym.

En av hans böcker, Bright shiny morning, läste jag i Kalifornien där den även utspelar sig.

Här är bildbevis:

BrightShinyMorning

 

7 svar to “Favoritförfattaren som glömdes.”

  1. mittilivetochjag december 17, 2012 den 10:37 e m #

    Jag älskar James Frey! Hans böcker: ”Tusen små bitar” & ”Min vän Leornad”, som ska läsas i just den ordningen är fantastiska! Jag har tom använt hans citat i ”tusen små bitar” i min blogg där jag beskrev hur jag gått i tusen små bitar och blivit en helt ny person efter min cancer.
    Kram!

    • Anna Granström december 18, 2012 den 6:45 f m #

      Håller med! Älskade dem. Och the final testament… också. Längtar efter fler av honom.

      Kram!

  2. Nadia december 18, 2012 den 4:49 e m #

    Tank sa olika man kan tycka! Jag fullkomligt avskydde James Frey. Nu var det langesedan jag laste den forsta boken men minns att det var mycket rabalder kring den. Han hade ju tagit i rejalt, kanske rentav ljugit en del for att krydda till en sa kallad ”sjalvupplevd” historia. Fick sitta i Oprahs tv-soffa och forklara sig vill jag minnas 🙂

    • Anna Granström december 18, 2012 den 5:37 e m #

      Jag vet… Men jag älskar hur han skriver ändå, sant eller inte.

      • Mammas machete december 18, 2012 den 6:43 e m #

        Jag gillar också Frey. Skriver enkelt o anspråkslöst. Jag tycker faktiskt också om att han leker med det självupplevda. En roman är ju alltid på sätt o vis präglad av författarens erfarenheter. Att sätta sig själv som huvudperson som Frey gör i exempelvis min vän Leonard tycker jag är bra. Frey kanske inte satt i fängelse och var drogmissbrukare men hp är ända en produkt av hans huvud. Kram!

  3. Träd december 21, 2012 den 8:05 e m #

    Jag läste den där Sista testamentet eller vad den heter, i somras. Grym! var den 🙂 Borde kolla upp andra böcker med honom

  4. fifi december 26, 2012 den 10:37 f m #

    Åh, när jag har läst klart din bok ska jag läsa James Frey!

Kommentera

