Bloggjulkalender 15 – Berätta om en av dina favoritböcker.

15 Dec

Åh! Värsta bästa julkalenderdagen. Jag älskar böcker. Ä-L-S-K-A-R. Som tur var går det att läsa även med bebis (medan jag ammar). Förra året läste jag ut 100 böcker, vilket blev nytt rekord efter året innan på 82. Nu är det ju ingen tävling, men min poäng är att det finns så sjukt mycket böcker som jag vill läsa.

Några av  mina favoritböcker:

The other hand - Chris Cleave

The other hand – Chris Cleave

Room - Emma Donoghue

Room – Emma Donoghue

Berättelsen om Pi - Yann Martel

Berättelsen om Pi – Yann Martel

Ni måste läsa dem om ni inte redan gjort det. Älskar även bland annat Unni Drougge, John Ajvide Lindqvist, Gabriel Garcia Marquez, klassiker som 1984 av George Orwell, Brott och straff av Dostojevskij och Lolita av Nabokov. Och Maken av Gun-Britt Sandström. Och och och …

6 svar to “Bloggjulkalender 15 – Berätta om en av dina favoritböcker.”

  1. -Jenny- december 16, 2012 den 8:49 f m #

    Som sagt, vår boksmak är inte helt synkad. Har inte läst någon av de tre och frågan är om jag vågar? 😉 jag ska ha dem i bakhuvudet i alla fall…

    På bokrean för många år sedan köpte jag ett 3-pack Dostojevskij för typ 30 kr. Jag har föööörsökt ta mig igenom om det är brott och straff eller idioten men det gick bara inte. Så svårtlöst och omständig bok! Nu står böckerna och hånar mig i bokhyllan, jag läser liksom alla böcker jag köper. Det är mina hatböcker i samlingen eftersom jag inte läst dem. Funderar på att skänka bort dem.

    Kram

  2. bubbelsblogg december 16, 2012 den 5:34 e m #

    Drougge, Orwell och Marques har gjort nån bok jag gillar men Ajvide gillar absolut inte, sätter honom i samma obehagliga klass som S. King…

  3. mittilivetochjag december 17, 2012 den 5:59 e m #

    Visst är böcker det bästa som finns! En del gillar att välja godisbitar ur en godispåse. Jag gillar att välja böcker ur en bokhög! Jag har dock inte läst böckerna du visar som dina favoriter. Men jag håller med om att John Ajvide Lindqvist är suverän. Jag har läst några böcker av honom och naturligtvis sett Låt den rätte komma in på film, både svenska och amerikanska versionen.
    Vad bra att du kan läsa när du ammar. Själv hade jag väldigt svårt att läsa under småbarnsåren. När de lagt sig var jag för trött för att hålla ögonen öppna.

  4. Anneli december 17, 2012 den 9:54 e m #

    Life of Pi har jag läst och älskar den, The other hand har jag inte läst men däremot Incendiary av samma författare, Room lägger jag till på listan precis som The orter hand. Tack för bra tips!

  5. Tess december 27, 2012 den 10:32 f m #

    Room är skitbra tycker jag!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Favoritförfattaren som glömdes. « Anna Granström - december 17, 2012

    […] FREY! Hur kunde jag glömma att nämna honom HÄR? Han är […]

Kommentera

