Blodpropps-status.

14 Dec

venpropp_s

 

I förrgår tog jag mitt sista pk-prov i fingret gällande min blodpropp (som jag hade/har i högra vaden – en cirka tjugo centimeter lång i en av venerna).

Den 19 december blir sista dagen för min waran-behandling, så den 20 december är jag FRI! Himla bra dag, för det är nämligen även min födelsedag.

Är helt van nu vid att ta blodprov stup i kvarten, käka medicin, bära halsband och ha blod som inte koagulerar. Som tur var har jag inte fått tillbaka mensen ännu – vill inte ens tänka på hur mycket man blöder med waran … Ett gäng andra saker som jag slipper också, men skitsamma.

Ska ha blodproppsstrumpan i nio månader till och lite sånt, men på det stora hela är jag GLAD. Det går framåt.

Uppföljning om någon månad, så håll tummen.

 

6 svar to “Blodpropps-status.”

  1. Husfrun december 14, 2012 den 7:10 e m #

    Klart jag håller tummarna. Stenhårt.

  2. annajohanna december 14, 2012 den 8:45 e m #

    Skönt att höra att det går åt rätt håll!

  3. Annika i Colombia december 15, 2012 den 12:11 e m #

    Håller jättehårt!

  4. stoffisen december 15, 2012 den 6:06 e m #

    Stoffes tummar är stenhårda eftersom att jag håller tummarna så hårt. Bra att det går framåt. Imorgon är det dags att börja gästblogga hos mig. Hur känns det?
    Kram
    Stoffe

  5. mittilivetochjag december 17, 2012 den 6:05 e m #

    Så skönt att höra att allt gått bra hittills! Jobbigt med strumpan men ändå bra att det finns sådana enkla lösningar. Du slipper ju fler mediciner och annat jobbigt. Försök att se det positivt fast att det är jobbigt med strumpan, särskilt på sommaren kan jag tänka.
    Lycka till den 19:e och grattis till din födelsedag den 20:e.
    Kram!

  6. Etta december 19, 2012 den 11:00 f m #

    Hoppas det ser bra ut! Håller tummarna. Och grattis!

Kommentera

