Meh! Klockan är snart 19 och jag förstod just att det är Lucia.

13 Dec

Jag har trott att det är den tolfte hela dagen idag! Lite förundrad över alla Lucia-bilder på instagram har jag väl varit, men jag tänkte att vissa firar tidigt. Typ.

Skönt – de där två (hembakta mjölkfria) lussebullarna jag tryckte i mig till mellis (den ena fryst, orkade inte ens tina, så desperat var jag) känns plötsligt godkända.

7 svar to “Meh! Klockan är snart 19 och jag förstod just att det är Lucia.”

  1. stoffisen december 13, 2012 den 6:12 e m #

    Haha det var samma här och jag fattade inte varför lucior sprang runt på t-centralen imorse. Poletten föll ner vid lunch. Hm

  2. Hanna Lans december 13, 2012 den 7:37 e m #

    Jag har inte sett en enda pepparkaka, stjärngosse eller Lucia idag. Känner mig snuvad på konfekten. Tog i alla fall fram två lussebullar ur frysen (hembakta och glutenfria) som jag ska äta framför Revenge om en stund. Tror jag har en halvdrucken kvarglömd julmust i kylen också.

  3. mittilivetochjag december 13, 2012 den 11:20 e m #

    Jag hade inte en tanke på lucia förrän de stod framför mig och sjöng så fint i stan när jag köpte julklappar. Jag var bara tvungen att stanna upp och lyssna till deras stämsång som var så fin. Lite luciastämning gav det allt! Men den bästa luciastämningen får man när barnen sjunger på förskolan. Vänta bara. Du kommer att få tårar i ögonen när du ser din son sjunga.
    Kram!

  4. Åsa december 14, 2012 den 8:56 f m #

    Hahha sötnöt 🙂
    Stor kram på dig!

  5. Husfrun december 14, 2012 den 10:16 f m #

    A’men man kan inte ha koll på allt 🙂
    Själv försöker jag desperat suga åt mig all julkänsla jag kan. Känns inte som jul överhuvudtaget, trots att jag var medveten om gårdagens lucia. Alla julkänslor är som bortblåsta 😦

  6. Jojjo december 14, 2012 den 2:40 e m #

    jag missade det också, trots noll bebisar!

  7. Helena december 14, 2012 den 3:18 e m #

    Hahaha.. inte lätt alla gånger. Jag hann till och med kolla på svts sänding på nätet av lucia..

Kommentera

