Dagens lilla mammachock.

10 Dec

Att upptäcka hur Victor fått sin första TAND. What? Han är ju bara tre månader! Dessutom ingen framtand, utan en kindtand. Det är inte särskilt skönt att amma när ungen, som redan sög som en trimmad dammsugare, dessutom fått en liten gadd ska jag säga er.

Har läst mig till att första kindtanden normalt kommer mellan 16-20 månader. Man skulle kunna uttrycka det som så att Victor fått den absurt tidigt.

11 svar to “Dagens lilla mammachock.”

  1. Hanna Lans december 10, 2012 den 5:13 e m #

    Herreguuud, vad tidigt! Dessutom brukar ju de inre tänderna göra ganska ont när de spricker igenom. Stackars Victor. 😦

    Och stackars dig som kanske blir gnagd på nu på ett synnerligen smärtsamt sätt …

  2. Linxter december 10, 2012 den 8:50 e m #

    Jag är inte förvånad, Vilmer fick sina första två vid 3 månader 😉 han har fått alla sina tänder nu och blir 15 månader om en vecka. Twins you know 😉

  3. Trillingnöten december 11, 2012 den 12:53 f m #

    Jag har hört om sånt där. Sjukt tidigt! undrar varför?? Kanske har full uppsättning innan han fyller ett då? 🙂

  4. bubbelsblogg december 11, 2012 den 6:39 f m #

    Ojdå det var tidigt, hoppas det går bra ändå!

  5. Åsa december 11, 2012 den 8:38 f m #

    *asg* inte klokt ju! Visdomstand kanske, vis som sin mor ❤
    Kramar Åsa

  6. Miss Baglady december 11, 2012 den 2:55 e m #

    Oj hjälp. Ja det kan jag tänka. Eddan fick sina 8 första tänder tidigt (den sista när han var ca 8 mån) men ingen kindtand ännu.

  7. stoffisen december 11, 2012 den 5:41 e m #

    Jisses! Det måste ju göra så ont!
    Men du är ju världens bästa mamma så det står du ut med. Är övertygad 🙂
    Lilla Norpan.. Så söt.

    Kram
    Stoffe

  8. Husfrun december 11, 2012 den 6:43 e m #

    Oj, ja – galet tidigt. Min största Skrutta fick framtänder när hon var runt 3-4 månader och det tyckte jag var tidigt. Men en kindtand alltså.
    Kram.

  9. mittilivetochjag december 11, 2012 den 11:04 e m #

    Oj vad tidigt! Vänta bara tills han fått fler tänder. Själv ammade jag båda mina barn i 8 månader. Då gällde det att vara på sin vakt!

  10. Mammas machete december 12, 2012 den 12:47 f m #

    Å gud stackars dig! Det där gör ooont. Som tur väl är har han väl inte lärt sig att bita till så hårt ännu :). Stor kram. Jag följer dig fortfarande, fast har så kasst nät nuförtiden att jag sällan orkar gå igenom den – på min dator – långsamma kommentarsprocessen.

  11. Sandra december 12, 2012 den 1:01 e m #

    Ovanligt att kindtanden kommer först! Det behöver dock inte betyda att alla tänder ploppar upp tidigt! Hoppas han väntar lite med resten. Sixten har fått två, de där nere och han bits så att jag skriker i högan sky! Aj, aj, aj! Och han? Han skrattar åt mig när jag skriker! 5 månader var han. Men livet blev lättare när de kom, för då började han ta napp och sova bättre på natten!

Kommentera

