Insnöad.

6 Dec

IMG_3338

Utsikt från balkongen just nu: Äntligen kommer de och skottar, en sisådär två dygn senare. Inte varit läge för barnvagnspromenad om man säger så.

Och igår var det värsta äventyret. Aldrig sett så många bilar och lastbilar i diket. Missade läkarbersök och bilen gick lite sönder, och efter det la min Iphone av.

Härliga, härliga vinter!

9 svar to “Insnöad.”

  1. Louise december 6, 2012 den 1:06 e m #

    Oj..det är sjukt. Ovädret annonserades i god tid… Tycker på något sätt att det kunde ha samordnats bättre och att de ska fortsätta ta hand om snön och INTE bara på bilvägarna. Blir tokig på snövallarna.. Varför inte ta hand om dem med?

    • annagranstrom december 6, 2012 den 1:20 e m #

      Typiskt Sthlm… Vi får ses nästa v istället. Jag kan inte ens ta mig på mina läkarbesök för blodproppen, AAAAH.

  2. oskrivnablad december 6, 2012 den 1:47 e m #

    Stockholm har verkligen fått mycket snö. Du får stanna inne och mysa med lilla hjärtat istället 🙂

    • annagranstrom december 6, 2012 den 5:27 e m #

      Ja! 🙂 Synd bara att jag MÅSTE till sjukhuset för min blodpropp, men det går liksom inte… Min sambo tog till och med ledigt igår, men det var totalt stopp. Och nu går det inte att gå ute…

  3. Pockethexan december 6, 2012 den 6:26 e m #

    Vilken lyx här har de inte ens varit o plogat inne vid husen o att alla bussar var inställda in natt var ju just när man har en insöad bil så maken fick ta taxi från Gullmars vid midnatt när han skulle hem ifrån sitt arb.
    Nej skämt å sido det är fruktansvärt att du inte kunde komma till ditt läk. besök o jag törs inte tänka tanke att jag skulle bli dålig så att det skulle behövas en ambulansfärd för då skulle de behöva skicka bandvagnarna som man har satt in för att få in alla som ska upp till Sös.

    Kramis från en som lider med dig o hoppas att det ska gå bra! Grannen Pockethexan!

  4. mittilivetochjag december 6, 2012 den 6:49 e m #

    Kanonläge för dig med andra ord! Jobbigt när det blir så. Man glömmer lätt hur svårt det är att ta sig fram med små barn i detta snökaos. Jag tycker att det är svårt utan barn. Hoppas att de skottar så att ni får komma ut i friska luften imorgon!
    Kram!

  5. wordsbymia december 6, 2012 den 7:04 e m #

    Haha! Ja det har varit rätt så kaosartat igår. Jag väntade på flyget i 6 timmar men kom iaf iväg som många andra inte gjorde. Kram

  6. Hanna Lans december 6, 2012 den 7:42 e m #

    Haha, hade jag varit barn hade jag varit själaglad för sådär mycket snö! Nu är jag en grinig 41-åring, så jag ruskar på huvudet och säger vojnevojne.

  7. Västgötskan december 7, 2012 den 9:15 f m #

    Jösses, ni har mer snö än vi och jag tyckte VI hade mycket! Haha!
    Hoppas ni hittar ut. 🙂

Kommentera

