Bloggjulkalender 5 – Berätta om vem du var för ett år sedan.

5 Dec
Jag i Venedig

Jag i Venedig

 

För ett år sedan var jag superstressad. Och blev planerat gravid. Vi hade just varit i Venedig som hade översvämning och börjat tillverka den blivande Victor som jag hade längtat efter i ett par år.  Och som jag var säker på skulle bli en tjej. Jag sa upp mig från jobbet som jag hade haft i dryga tre år, sjukanmälde mig för första gången  (i en hel vecka!) och hade precis hyrt ut min lägenhet i andra hand.

Den där decemberdagen då stickan visade ett plus var jag så sjukt lycklig att jag bara grät. (En vecka senare började jag spy, vilket höll i sig till vecka 32, men det är en annan historia).

För ett år sedan slutade jag vara superstressad och livet fick en helt annan mening.

 

7 svar to “Bloggjulkalender 5 – Berätta om vem du var för ett år sedan.”

  1. bubbelsblogg december 5, 2012 den 6:45 e m #

    Vad fint!!:)

  2. Casa Annika december 5, 2012 den 11:18 e m #

    Det var mycket som hände då.
    Varför var du så stressad?

    • annagranstrom december 6, 2012 den 7:34 f m #

      var helt sönderstressad av jobbet sedan ganska länge. Bloggade mycket om det i min fd blogg som var anonym… Också för att jag ville ha barn så himla gärna och min sambo blev redo ett par år senare än jag, men allt löste ju sig till slut! 🙂

  3. -Jenny- december 6, 2012 den 9:54 f m #

    Du har ju hunnit med julkalendern fyra av fem dagar, bra jobbat!

    • annagranstrom december 6, 2012 den 1:46 e m #

      Jag skrev alla på samma dag och sparade som utkast, den 30/11 – haha!

  4. Åsa december 6, 2012 den 10:04 f m #

    Åh va vackert 🙂 så himla glad för din skull!!
    Kramar Åsa

  5. mittilivetochjag december 6, 2012 den 6:52 e m #

    Konstigt när man tänker tillbaka så. Allt var så annorlunda för ett år sedan. Även för mig.
    Men nu har du lille Victor äntligen och slipper att må illa.

Kommentera

