Bloggjulkalender 2 – Berätta om staden du bor i.

2 Dec

 

Jag bor i Stockholm. Eller nja, inte riktigt i Stockholm. Jag har dock bott mitt i stan en gång, på Östermalm. Jäklar vad jag blev störd på alla ljud, fast visst var det skönt att ha nära till allt jag gillade . Nu är jag mer en naturnörd som vill ha lugn och ro, fågelkvitter och granris.

Jag tror att alla känner till Stockholm. Säkert har ni mer koll än vad jag har nuförti’n. Jag går aldrig ut, men jag gillar att äta på Gondolen, strosa på Söder och Djurgården. I somras jobbade jag på regeringskansliet mitt i stan, och var ute på luncherna. Sedan dess har jag inte varit i city.

Stockholm är inte helt i mitt hjärta, nej.

 

3 svar to “Bloggjulkalender 2 – Berätta om staden du bor i.”

  1. Västgötskan december 2, 2012 den 7:03 e m #

    Förstår dig! Är också en natur-nörd. Och så bor jag på landet… 🙂
    Kram M

  2. Husfrun december 3, 2012 den 6:32 f m #

    Jag skulle nog inte vilja bo där nej. Men det är en fasligt fin stad, det lilla jag sett.
    Kram.

  3. annajohanna december 4, 2012 den 7:34 e m #

    När jag var i Stockholm förra året var det första gången jag var där i vuxen ålder. Tokigt! Jag är van vid att resa, men mitt Sverige har jag ingen koll på. Jag var i Stockholm på utbildning i våras igen och sprang bland annat en löparrunda på Skeppsholmen, jättemysigt! Jag kan absolut tänka mig att besöka Stockholm oftare, men jag är ingen storstadsbo. Jag trivs bäst i lilla, trygga Lund.

Kommentera

