Handla rätt.

25 Nov

 

Alltså … Jag hade både text och  bild i förra inlägget. Rätt irriterande att wordpress typ krackelerade, men ändå lite passande. Jag har några få minuter i veckan till min blogg, så jag blev ändå småsur.

Nu passar jag istället på att tipsa om boken ”Att handla rätt för en giftfri barndom” som jag fick som recensionsexemplar. Något passande! Jag är lite av en ekonörd (när det går) och nu har jag precis shoppat ekologiska nappar i naturgummi, bitringar och lite annat på ekokul tack vare denna bok.

Jag vill ändå varna för boken – den är skitläskig att läsa om man är småbarnsförälder. Man kan sammanfatta den som att hela ens omgivning är en enda stor giftkälla. Därmed är den ju väldigt nyttig, för det skadar faktiskt inte att köpa ekologiska alternativ där det går. T.ex. nappar och sånt som de stoppar i munnen dagligen. Den innehåller mycket jag inte riktigt hade reflekterat över och jag har omvärderat en hel del.

Boken är billigast på Bokus HÄR (117kr). Tips tips!

12 svar to “Handla rätt.”

  1. Hanna Lans november 25, 2012 den 12:19 e m #

    Jag tyckte det var jättefestligt, ditt förra inlägg. 🙂 Kommenterade två gånger men ingen av dem verkar ha fastnat. Konstigt.

  2. Lisa november 25, 2012 den 4:58 e m #

    Den ska jag kolla upp omedelbums, tack för tips!

  3. mittilivetochjag november 25, 2012 den 9:33 e m #

    Man ska nog laga sin egen barnmat. Det brukade jag göra. Men det blev en och annan barnmatsburk när vi var på utflykt. Då visste man inte att det var så mycket skit i de burkarna.

    • annagranstrom november 26, 2012 den 5:45 f m #

      Absolut! Men denna bok handlar mest om… ALLT man handlar. Från nappflaskor till gummistövlar, åkpåsar och tvättlappar…

  4. bubbelsblogg november 25, 2012 den 9:45 e m #

    Sund tanke och väl värt att reflektera över! Kram

  5. Helena november 26, 2012 den 1:23 f m #

    Toppen Toppen!! Blir nog en present till mig bror som nyligen blivit pappa! 🙂

  6. Åsa november 26, 2012 den 2:12 e m #

    Det kan nog vara himlans bra, men kanske lite hysteriskt oxå? Jag menar, jag växte upp på 70-talet å det gick ganska bra för mig å min jämlikar ;-))
    Så bar-man kanske med en nypa salt 🙂
    Kramar Åsa

    • annagranstrom november 26, 2012 den 3:23 e m #

      Absolut med en nypa salt! Man blir rädd av den… Det är ämnen som framkallar cancer, allergier och sterilitet enligt boken, så jag tar ändå det säkra före det osäkra när det gäller många saker. Och sen vet man ju att folk har extremt mkt allergier idag, och mkt kanske faktiskt kommer från alla dessa ämnen…

  7. Västgötskan november 26, 2012 den 4:59 e m #

    Jag tror dig!
    Det är så där jobbigt läge när man inte riktigt vet om man vill veta det eller INTE….? 😦

  8. Egon november 27, 2012 den 12:33 e m #

    Kan tänka mig att jag skulle bli helt stressad av en sån bok. Uh.

    • annagranstrom november 27, 2012 den 1:08 e m #

      Den är som Äkta Vara, fast i bebisgrejer. En bra guide. Blev lite stressad, men å andra sidan bra tips. Enkelt att köpa tex bitring i naturgummi istället!

  9. Colombialiv november 27, 2012 den 5:40 e m #

    Åh. Jag vågar inte läsa, här finns inga alternativ att få tag på. Vill inte veta så länge jag inte kan göra något åt det.

Kommentera

