Ändrat inlägg.

5 Okt

Ytterligare en recension, en positiv sådan, av författaren Maria Engelwinge (HÄR finns den).

Jag är förövrigt extra nyfiken på Fifty shades of grey just nu, som sålt i 40  miljoner ex, trots att alla jag känner som läst den har sagt att den är riktigt dålig. Det är antagligen just därför jag är extra  nyfiken på den …

16 svar to “Ändrat inlägg.”

  1. Cicci oktober 5, 2012 den 6:43 e m #

    Jag har köpt den idag!

  2. Colombialiv oktober 6, 2012 den 12:47 f m #

    Jag vet att det är svårt, det där. Att det lilla negativa är det som etsar sig fast bland allt det positiva. Men ändå, det var inte en så brutal sågning. Det handlade mer om detaljer, och det fanns en massa positivt.
    Stor kram!

  3. Maria Engelwinge oktober 6, 2012 den 1:50 f m #

    Otroligt snygga omslag! Jag har också hört talas om boken fast har ingen aning om vad den handlar om. Får kolla upp det. Stor kram!

  4. Camelliss oktober 6, 2012 den 6:47 f m #

    Är det bara jag som inte kan läsa Johannas recension? Jag ser bara att det står att hon har läst din bok och ”den är helt okej”.
    I vilket fall, jag kommer garanterat köpa och läsa din bok för jag är så himla nyfiken på den!
    Känner dessutom lika som dig angående Fifty Shades of Grey. Måste läsa för att veta vad alla pratar om. 🙂

    • annagranstrom oktober 6, 2012 den 7:25 f m #

      Nejdå, hon tog bort hela och skrev ”den är okej”… Jag har dock sparat hela 🙂 Jättekul att du vill läsa!

      • Jagger oktober 6, 2012 den 7:34 f m #

        Får jag läsa? 🙂

      • Sara oktober 12, 2012 den 10:06 f m #

        Förstår att det kliade i fingrarna på dig och att du ville starta dialog med ‘recensenten’. Men mitt tips som fd redaktörsassistent på förlag är: Gör. Inte. Det. Det ser bara ut som om man är en (alltför) känslig typ som inte tål kritik. Ja jag fattar – man vill ha respons, förklaringar osv men tro mig, då finns det andra kanaler som är bättre. I det här fallet fick det till följd att den i mitt tycke taffliga recensionen plockades bort och det som är kvar är istället dina kommentarer kring det hela. Resultatet blir till recensentens fördel även om du har rätt i sak.
        Hoppas du inte tar illa upp, tittar in här på bloggen då och då och tycker att du har ett strålande språk, goda förutsättningar för ett framtida författarskap och en jävla otur med hälsan för tillfället. Lycka till med allt!

  5. Desirée oktober 6, 2012 den 7:21 f m #

    Håller på att läsa din bok nu! Men den där Fifty Shades hoppar jag. Det finns så mycket bra litteratur som går före …

  6. Nilla oktober 6, 2012 den 3:20 e m #

    Jag läste hela recensionen och förstår din reaktion eftersom hon ägnade så mycket utrymme åt så små detaljer. Vad man har att säga om en bok återspeglas inte bara i det man faktiskt säger utan också i utrymmet man ger de olika funderingar man tar upp. Att vara så kortfattad när det gäller något så viktigt som karaktärsskildring, och ägna så många rader åt små språkliga detaljer blir missvisande. Tycker jag.

  7. Husfrun oktober 7, 2012 den 10:02 f m #

    Även om man är beredd på det är det aldrig roligt med en sågning så klart.
    Din bok som jag älskade så mycket.
    Kram.

  8. Bubbel oktober 8, 2012 den 5:42 f m #

    Håller på som bäst att läsa din bok mellan packlådorna! 🙂 Ja ”Fifty shades” vill jag också läsa men det får bli senare..

  9. Christel oktober 8, 2012 den 9:15 f m #

    Jag är halvvägs genom 50 shades of Grey, och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Blir berörd av den, även om det egentligen inte känns som att jag gillar den särskilt mycket. Ändå är det något med personerna som gör att jag måste läsa vidare.

  10. Åsa oktober 8, 2012 den 11:31 f m #

    Hej sötnosen!
    det e ju så, att smaken är som baken. Något du gillar ogillar någon annan osv 🙂 det är bra med kritik, man ser det ur ett annat perspektiv, du växer på det och lär dig till nästa gång 🙂 vad du kan bli bättre på. Allt behöver man inte hacka i sig, men en del, bara ur ett annat perspektiv.
    Nu har jag inte läst ”sågningen” men jag vet hur svårt det är att vara uppriktig om hur man känner, men det är jätteviktigt att man kan vara det 🙂 du kommer lita på henne ännu mer genom det 🙂
    jag ska ta och läsa din bok 🙂
    Stor kramis!

  11. stoffisen oktober 9, 2012 den 7:56 e m #

    Precis som Åsa skriver smaken är som baken – delad.
    Men, eftersom att det ligger lite (mycket) Annas känslor i boken så blir jag också ledsen av sågningen. Men å andra sidan, all feedback är bra sådan. Så det så!
    Kram
    Stoffe

  12. Miss Baglady oktober 10, 2012 den 8:23 e m #

    Alltså. Jag tänker att man skulle kunna ha en bokklubb om den. You in? Har heller inte äst men är kluvet sugen..

  13. gucci bags blog november 2, 2012 den 7:43 e m #

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

Kommentera

