Vissa räknar uskados, andra sömn.

12 Sep

Typ när sambon råkade hälla ut 20 milliliter av min utpumpade mjölk.

-Nej, där rök 45minuter då jag hade kunnat sova!

Sömn har fått en helt ny innebörd, men vilken kraft och energi kroppen har som orkar trots ingen sömn alls. Och då menar jag verkligen INGEN sömn.

Vi försöker lära oss, lära känna honom och han oss, och jag säger bara en sak: Tack gode någonting för att min sambo ska vara hemma en månad och inte bara tio dagar. Det hade aldrig gått. Jag kan knappt röra mig. Känns som jag blivit överkörd av en ångvält eller något.

Men kärleken hörni, kärleken! Gud, alltså. Jag vill bara pussa på honom hela tiden.

Ps. Hinner inte läsa en enda blogg nu. Hoppas ni förstår och inte överger mig. I’ll be back…

16 svar to “Vissa räknar uskados, andra sömn.”

  1. Anneli september 12, 2012 den 8:11 e m #

    Förstår, finns kvar och hoppas att ni har det bra. Trots det jobbiga.

  2. Bubbel september 12, 2012 den 8:30 e m #

    Grattis till ert underverk!:) Förstår dig precis, kärleken flödar och bekymren dämpas i närheten av en liten, man får bomull i hjärnan och fladdrigt ❤ av att bara snosa lilla grynet i nacken så njut av nuet och stressa inte – bloggvärlden väntar ska du se 🙂 kram till er alla

  3. Johanna september 12, 2012 den 8:40 e m #

    Klart vi förstår, lycka till med allt!

  4. Hanna Lans september 12, 2012 den 9:18 e m #

    Klart att du inte ska läsa bloggar! Skorpan är viktigast, och du och kärleken!

  5. Colombialiv september 13, 2012 den 1:42 f m #

    Klart vi finns kvar! Himmel och pannkaka, du har ju MYCKET viktigare saker för dig nu!
    KRAM

  6. mariaengelwinge september 13, 2012 den 3:31 f m #

    Självklart överger vi dig inte! Och självklart ska din lilla bebis gå före oss bloggare. Det är jag säker på att alla förstår. Njut så mycket du kan av den här tiden, de växer ju så vansinnigt fort de små liven:).
    Massor med pussar och kramar!

  7. Åsa september 13, 2012 den 6:52 f m #

    Men herregud, det är normalt 🙂 skulle aldrig överge 🙂
    kramar på dig!

  8. Christel september 13, 2012 den 8:22 f m #

    Så klart att vi inte gör! Snusa bebis och sov så mycket du kan! 🙂

  9. minagladadagar september 13, 2012 den 9:22 e m #

    Oj vad jag minns hur det var. Glöm allt och koncentrera dig på ditt barn. Det är allt som spelar någon roll just nu. Glöm inte att ge din man lite kärlek också men jag vet att det är svårt att räcka till till det.
    Lyckönskningar från mig!

  10. madlar september 14, 2012 den 11:11 f m #

    Inte fasen ska du be om ursäkt för att du inte läser bloggar. Du har faktiskt betydligt viktigare saker för dig. Ha en jättebra helg med god sömn, icke utspilld mjölk och många pussar.

  11. Husfrun september 14, 2012 den 1:28 e m #

    Det är klart att jag inte har en endaste liten tanke på att överge dig och din blogg. Förstår att det är mycket nu, så är det ju den första tiden i lilla härliga bebisbubblan. Lev där länge!

    Läser din bok på tåget till skolan varje dag och älskar den. Så fin.
    Kram.

  12. Marlene september 15, 2012 den 7:06 f m #

    Tänk då att den där kärleken är lika stor till nästa barn och nästa… visst är det fantastiskt?!

  13. Min plats i solen september 15, 2012 den 7:08 f m #

    Klart att vi finns kvar! Du har mycket viktigare saker att ägna din tid åt just nu. Precis som det ska vara. Och bloggvänskap handlar ju inte om hur ofta man uppdaterar, läser eller kommenterar. Den bara är. Självklar. Precis som vänskap i livet utanför skärmarna.

    Njut ni av er underbara familjebubbla och ha det gott.

    Kram Lotta

  14. oskrivnablad september 15, 2012 den 6:05 e m #

    Åh jag minns den där känslan av att ha blivit överkörd av en ångvält. Träningsvärk i varenda lilla muskel. Tur det går över 😉
    Och visst är det lustigt hur lite sömn man kan klara sig på. De är ena uppladdningsbara batterier de där små underverken 🙂

  15. My life in Silicon Valley september 17, 2012 den 4:37 f m #

    Åh jättegrattis till er! Klart vi finns kvar, du har viktigare saker för dig just nu!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] blodpropp, nässelfeber, amningsproblem och Victors kolik och sedermera mjölkproteinallergi. Sov väldigt, väldigt lite och var rädd för det mesta. Gjorde inte så mycket mer än att försöka lära känna det nya […]

Kommentera

