Några minuter…

10 Sep

… Har jag nu medan Skorpan sover…

Och här kunde ni läsa lite om förlossningen, men inte längre.

Skorpan; jag älskar dig så sjukt, sjukt mycket.

18 svar to “Några minuter…”

  1. Nilla september 10, 2012 den 7:37 e m #

    Kan tänka mig att han är hur söt som helst.

    Stort grattis till hela familjen!

  2. stoffisen september 10, 2012 den 7:50 e m #

    Tack för att du tog dig tid att berätta hur det har varit. Måste vara en underbar känsla att få vara mamma, och med tanke på hur du är så har han nu världens bästa familj.
    Kram ❤

  3. Sandra september 10, 2012 den 8:36 e m #

    Åh, grattis, grattis!!! Fasiken vad kul!!! Äntligen! Vad skönt att du slapp transfusion! Amningen är så jäkla jobbig i början, men DET BLIR BÄTTRE!!!!!!! Flera gånger kollade jag upp hur man gjorde för att sluta och börja med ersättning i stället! Vilket sug de har alltså, helt otroligt egentligen! Så, plötsligt så är det som om det anpassar sig lite mer och då lättar det! kram kram kram och lycka till nu den här första omvälvande tiden!

  4. Casa Annika september 10, 2012 den 10:49 e m #

    Åh vad glad jag blir!
    Er fina unge har äntligen kommit!
    Och vad märkligt att illamåendet gått över med en gång. Märkligt men fantastiskt skönt, måste det vara.
    Visste inte att amningen kunde vara jobbig. Lyssna på råden du fått, kämpa inte livet ur dig för att amningen ksa fungrera, Skorpan klarar sig finfint på ersättning.
    Jättegrattis Anna.
    Kram

  5. Trillingnöten september 11, 2012 den 1:04 f m #

    Äntligen! Grattis! Det där med amning är svårt. Jag hade också stora problem i början, men efter nåhra veckor, håll ut!!! så gick det superfint. Jag ammade ett år….öva, öva ,öva och det kommer att gå.

  6. Hanna Lans september 11, 2012 den 6:30 f m #

    Det låter på det hela taget riktigt mysigt. 🙂

  7. mariaengelwinge september 11, 2012 den 12:10 e m #

    Å älskade Anna, grattis!!! Det låter underbart, nästan alltihop (blodförlusten inte inräknad). Nu börjar livet:). Lukta massor på din bebis nu medan han ännu har den där underbara nyfödd-doften. Jag ska skriva ett mejl med min adress snart, men jag gissar att du har fullt upp med annat just nu:).
    Stora kramar till dig och Skorpan!

  8. Helena september 11, 2012 den 2:46 e m #

    Åhhh.. Fin fint..
    Det där med ammningen är min värsta mardröm också! Jag tänker aldrig på att vara gravid eller på förlossning… men den där jäkla ammningen. Mina bröstvårtor är redan nu sensitive #1 — så jag kan inte i mina vildaste mardrömmar förstå hur det kommer att gå (om jag nu ens får den chansen). Du är stark som inte ger upp… 🙂 KRAM

  9. Etta - gravid och kräkts dagligen sedan mars september 11, 2012 den 4:54 e m #

    Grattis! Hoppas att det ordnar sig med amningen! Och det där med att illamåendet gått över låter ju också fantastiskt! Jag räknar ner, BF 14/11.

  10. Västgötskan september 11, 2012 den 5:19 e m #

    Vad skönt att det gick relativt bra. Men vad läskigt att förlora så mycket blod… 😮

    Vad gäller amningen; Jag vill börja med att säga att alla gör som de vill. Så klart! Inga pekpinnar alltså. Men med alla tre sönerna hade jag ont första veckorna. Tog nog 2-3 (eller t.o.m. 4…?) veckor innan det slutade göra ont. Bröstvårtorna ÄR känsliga. De härdas på något sätt under en tid i början. Efter det, går det (oftast) jättebra.

    Lycka till. Du är en bra mamma hur du än väljer att göra! 🙂

    Kram M

  11. oskrivnablad september 11, 2012 den 5:39 e m #

    Grattis till det lilla underverket 🙂

  12. -Jenny- september 11, 2012 den 7:57 e m #

    Förutom att du förlorade så mycket blod och först inte fick någon plats verkar den ju gått relativt bra, er förlossning. Och va härligt att höra att du fått tillbaka matlusten, gött!
    Hoppas att du står ut och att amningen blir bättre.
    In i bebisbubblan med dig och njut av livet som tre i familjen, speciellt så länge mannen har pappadagar nu i början…

  13. Marlene september 12, 2012 den 6:30 f m #

    Grattis! Amningen är från början rejält smärtsamt. Jag satt med den där silikongrejen och slog i väggen de första dagarna. Fick blåsor och sår. Men det gick över efter några dagar och sen funkade allt hur bra som helst fram tills sönerna själva vägrade ta bröstet mer vid 5-6 månader. Jag har faktiskt berättat om mitt amnings-hat i en bok som heter Amningsboken. Jag är väl en av få som vågar säga att jag tycker det är skittråkigt och ofräscht att amma… Lyck till med allt nu 🙂

  14. Lufthamn september 12, 2012 den 8:58 f m #

    GRATTIS! Jag har varit helt bortkopplad från allt bloggande och bloggläsande senaste veckorna men åh så glad jag är att skorpan har kommit ut och mår bra och att ni mår bra! Yesss! KRAM!

  15. lalabingsworld september 12, 2012 den 9:44 f m #

    Vad roligt att läsa!! Vill bara höra mer mer mer:) Storkram till er!

  16. Åsa september 12, 2012 den 1:21 e m #

    Åååh så stort!! Vilken härlig berättelse 🙂
    hopaps det släpper med amningen snart 🙂 ta hjälp av bm om det inte blir bättre 🙂
    Kramar Åsa

  17. Husfrun september 12, 2012 den 3:13 e m #

    Skorpan är så söt så söt, i alla fall hans lilla öra som jag sett på instagram 🙂
    Och som sagt, kämpa inte ihjäl dig med amningen. Funkar det inte så funkar det inte.
    Stor kram.

  18. Ann-Katrin september 18, 2012 den 5:53 f m #

    Grattis!
    Och amning: Finns gott om utmärkt ersättning om det är jobbigt eller inte funkar, går alldeles utmärkt. För en del funkar det omedelbart, för andra aldrig, och barn över hela världen har fått ersättning i alla tider, gör ingen stor sak av det. Närheten får man ändå.
    Förpackningen till modersmjölken är dock väldigt smidig, den är ju alltid med… 😉

Kommentera

