3 september 2012.

3 Sep

Hörni, today is the day! Alltså när apparna (ja, livet kretsar väl kring Iphonen?) säger 0 DAGAR KVAR till beräknad Skorpa. Men ingen Skorpa behagar komma, vilket såklart inte är det minsta förvånande. Varför skulle jag inte behöva gå över tiden, jag som mår illa varje dag och har haft en asjobbig graviditet? Lite som grädde på moset, så där. Men visst, jag överlever, och det är ju bara bra för barnet att ha lite extra hull vid födseln. Har jag hört.

Just nu känns det ungefär som min mage ska spricka varje gång han rör sig. Fast han kan knappt röra sig längre, stackarn. Smart är han iallafall, för råkar foten hamna under revbenet inser han att han får ännu mindre plats och flyttar den till precis under revbenet och trycker på och får på så sätt mer plats. Thats my boy det. Win-win för båda två. Den andra foten ligger tydligen nedanför mina lungor, men inte en enda gång har han sparkat där. Schyst kiddo!

Jag har utlyst en liten datum-tävling på både Facebook och Instragram om när folk tippar på förlossning. Vinnaren får smeknamnet Saida. Fast jag gillar inte svar som 17 SEPTEMBER! 17 september är förövrigt datumet för igångsättning om han inte behagar komma innan men ändå mår bra. Och just nu känns det precis så som jag har läst att det kan kännas. Att han aldrig, aldrig kommer komma ut. Att jag kommer vara gravid för evigt. Totalt ologiskt när jag rent intellektuellt vet att allt har ett bäst-före-datum.

Eller som min kille sa igår -Det enda som skulle stödja din tes är om du skulle bli dödad med ett spett eller något, alltså rakt igenom magen så att du begravs med barnet kvar i dig. Då skulle han  ju kanske inte komma ut.

Jo, det har han ju ganska rätt i.

20 svar to “3 september 2012.”

  1. Hanna Lans september 3, 2012 den 2:59 e m #

    Hjälp, sicken morbid pappa! Jag håller tummarna stenhårt för att du ska slippa bli igångsatt. Det är inte behagligt alls. Dessutom är de där sista två veckorna lika sega som hela graviditeten i sig. Nej, slipp! Jag gissar därför på den 4e september. Då föddes min första hund och han var underbar. 🙂

  2. Trillingnöten september 3, 2012 den 5:17 e m #

    Hahaha!
    Så där kände jag också…jag kommer att vara gravid för alltid. Så är det bara. Men barnet kommer 🙂 Så småningom. Jag tror den 10 september. Japp. ps, jag har läst boken din 🙂 Gillar!! Det enda tråkiga var att det fattades sidor…eller snarare var det så att sidorna mellan 160 och 177 ar utbytta mot några sidor från runt 120 och 17 sidor framåt.Jätteskumt! Men i alla fall, jag återkommer till boken senare 🙂

  3. Husfrun september 3, 2012 den 5:18 e m #

    Jag är då ingen Saida för jag trodde Skorpan skulle komma i dag klockan tre. Men nähä nä.
    Kram. Och kom ut nu Skorpis.

  4. fifiskirt september 3, 2012 den 6:14 e m #

    Ok, jag hoppas att du föder just nu i denna stund!

  5. Anneli september 3, 2012 den 8:46 e m #

    Det är nu tiden börjar gå långsamt på riktigt! Den där tiden efter beräknat datum känns som en evighet. Själv gick jag ungefär två veckor över tiden alla fyra gångerna. Den 17 september föddes min dotter, men jag tror på den 12 september. Lycka till

  6. stoffisen september 3, 2012 den 9:03 e m #

    Åhh snart kommer lillen 🙂
    Jag hoppas att det blir snaaart! Som lilla julafton 🙂

  7. Colombialiv september 4, 2012 den 2:38 f m #

    När du minst anar det dyker han upp! Tänker att du kanske ligger på förlossningen i detta nu. Hoppas!

  8. Christel september 4, 2012 den 8:05 f m #

    15 september! 🙂

  9. Bubbel september 4, 2012 den 12:08 e m #

    Jag tror att det lilla ynglet kommer i helgen dvs den 9e september så det blir ett klassiskt söndagsbarn! 😉

  10. Västgötskan september 4, 2012 den 5:34 e m #

    13 september tror jag.
    (Men hoppas för din skulle, att han kommer tidigare!) 🙂

  11. Marlene september 5, 2012 den 8:04 f m #

    Jag tror att han kommit under natten till idag. Hoppas jag iaf för din skulle 🙂

  12. Sandra september 5, 2012 den 12:08 e m #

    Åh, håller tummarna och tror att han kommer ut den 6 september kl 03,47! 😉

    KRAM och styrka till dig, snart är skorpan här!!!

  13. Helena Milton september 5, 2012 den 8:28 e m #

    Varje dag över tiden är som en hel graviditetsmånad i sig. Man vill ju bara ha sin lilla bebis, särskilt (åtminstone) den dag den är beräknad till och inte senare!!! Men snart är du mamma till lilla skorpan 🙂

    Tack för att du skickade boken så snabbt. Jag ser verkligen fram emot att läsa den.

  14. wordsbymia september 5, 2012 den 9:21 e m #

    Spännande!!! Jag tror 10 sept. Kraam

  15. Trillingnöten september 5, 2012 den 11:36 e m #

    Hejsan! tack för din omtanke kring boken och de sidor som fattades! Jag ska ta kort och maila så snart jag kan, i helgen hoppas jag! Jag har bara inte hunnit 🙂 Kram på dig!

  16. Åsa september 6, 2012 den 6:17 e m #

    Min spontana siffra är 11, det är det som kommer upp i mitt inre..
    Puss på dig å jag väntar så på att få se ett kort nu!
    Kramar Åsa

  17. annabaath september 6, 2012 den 7:47 e m #

    Vad underbart att ha hittat en bokblogg! Lovely. Håller tummarna för att bebisen skall komma!

  18. oskrivnablad september 8, 2012 den 11:55 f m #

    Idag är det den 8:e och jag har på känn att något har hänt 🙂 En liten skorpa som är på väg?? 🙂

  19. My life in Silicon Valley september 10, 2012 den 4:24 f m #

    Heh, vilken kommentar av pappan … 🙂
    Jag tror nog skorpan är ute nu jag….. gissar på den 9:e 🙂

Kommentera

