Dexter…

2 Sep

Idag läste jag ut den sjätte boken i serien om Dexter, världens mest älskade seriemördare. Nu finns det inga fler böcker om honom att läsa – BRÖÖL. Som tur var kommer tv-säsong nummer sju nu i september iallafall, och det bästa är att böckerna inte alls är som tvserien. Love love love.

Jag kom samtidigt på att september måste vara bästa månaden:

  • Min kille och jag träffades i september (2006) och han fyller också år då
  • Vi blir föräldrar i september
  • Bokmässan (nästa år SKA jag dit!)
  • Dexter har hittills alltid haft premiär i september
  • Från och med nästa år kommer vi nog åka till Spanien varje september med Skorpan för att hälsa på hans släktingar eftersom det är årlig byfest där då

HEJ SEPTEMBER!

 

16 svar to “Dexter…”

  1. Husfrun september 2, 2012 den 6:15 e m #

    Okej då, gillar väl också september då’rå 😉 Jag fyller också år då, men det är inget att fira.
    Kram.

  2. Västgötskan september 2, 2012 den 6:42 e m #

    Serien är jättebra! Böckerna visste jag faktiskt inte att de existerade…. Hehe! 😉

  3. petchie september 2, 2012 den 6:54 e m #

    Jag tycker också att september är en härlig månad! V föddes i september, O likaså (födelsedag två dagar efter V), vi ska flytta till vårt nya hem om en vecka och hösten, min favoritårstid, börjar! Vs farfar fyller 75 nästa vecka så vi har 3 familjefödelsedagar inom loppet av 7 dagar, men vi åker senare i månaden för att fira alla.
    Låter mysigt med byfiesta, jag har fortfarande inte varit på ngn i Os hemby…
    Stor kram

  4. stoffisen september 2, 2012 den 7:21 e m #

    Låter som att september verkligen är din måmad! Wow!
    När kommer gullungen egentligen??

  5. anki september 2, 2012 den 8:13 e m #

    Håller med om att september är en toppenmånad och Dexter en toppenserie! Borde kanske ta mej an böckerna jag också .. 🙂

  6. pockethexan september 2, 2012 den 10:31 e m #

    Skulle kunna hålla med dig om att sep. är en bra månad för om det inte vore för att jag nu är jätterisig med feber o snuva. Det betyder att vi inte kan ses på ett tag för du får inte bli smittad till din ”stora dag”! Hoppas du håller dig kry för det är en riktig ”match” du ska igenom o då behöver man ork man kan få fram för att det ska gå så smärtfritt som möjligt.

    Ha det bra gumma o jag tänker på dig iden lille samtidigt som jag o maken ser äldsta sonens Dexter-boxar som han har köpt. Måste bara säga att serier är bäst på DVD! Han o flickvännen har redan bästämt att deras son ska heta Dexter fast de har inga planer ännu på att skaffa barn o om du e ett stort Dexter fan, då kanske du också vill ha de ölglasunderlägg som han köpte i en spec. butik i Malmö de ser ut som hans hemliga blodprovssamling o varje underlägg har ett blodprov. Var det något för dig…? Ska visst gå att beställa på nätet.

    Kramis från Pockethexan som hade hoppast på att få besök den här veckan ifall inte du hade något annat för dig.
    Hörs igen när jag e OK

  7. Casa Annika september 2, 2012 den 11:04 e m #

    Jag träffade min i oktober 2006. Där ser man! Men gud vad jag fick jobba för att få honom intresserad. Antar att ni tänker er norrut då när ni hälsar på svärföräldrar, men åker ni mot söder får du säga till!

    • annagranstrom september 3, 2012 den 9:00 f m #

      Tog ett tag för oss att bli vi här med, eller vi blev tillsammans i april 2007. Innan dess han vi bli supernära vänner. Hans föräldrar bor förvisso inte i Spanien, men annan släkt – och det i mitten av landet! (Och någon kusin i norr).

  8. wordsbymia september 3, 2012 den 7:12 f m #

    Ja man ska inte underskatta September. Det kan vara en solig månad det också. Sen med alla dina saker att se fram emot kan det ju inte bli bättre 🙂 Jag älskar tex december pga jul, luciamys, jag fyller år, nyår och mycket umgänge med familjen.

    Kram

  9. RackarTuss september 3, 2012 den 7:21 f m #

    Hej, svarade dig hos mig – som jag brukar 🙂
    Tänk – livets mirakel – snart är plutten utanför magen istället för inne i magen 😉
    Kram och må så gott! ❤

  10. Marlene september 3, 2012 den 8:42 f m #

    Vi har precis laddat ner serien och ska kolla på den så fort vi hinner 🙂

  11. Jojjo (@milda_martha) september 3, 2012 den 1:02 e m #

    Jag kom av mig efter några säsonger Dexter, tror jag såg för många avsnitt och blev lite avtrubbad/avskräckt/blodmättad. Kanske skulle börja kolla nu i höst igen om jag bara kom ihåg vart jag slutade, haha

  12. Jojjo (@milda_martha) september 3, 2012 den 1:03 e m #

    Pst: Tror Skorpan kommer på torsdag! Och september är en mycket fin månad!

  13. -Jenny- september 3, 2012 den 7:55 e m #

    Haha, där är vi också olika. Dexter fastnade jag aldrig för. Orkade inte ens se klart första säsongen men funderar på ett nytt försök. Och för mig betyder september just ingenting. Men heja ditt september!!!

  14. Colombialiv september 4, 2012 den 2:43 f m #

    Heja september!

Kommentera

