Boom!

28 Aug

V.20

Vecka 20 och jag tyckte att jag var stor.

V.26

Vecka 26 och jag tyckte att jag var jättestor.

V.31

Vecka 31 och jag tyckte att jag var megastor, näst intill gigantisk.

V.40

BOOM! Vecka 40 och jag insåg just att jag är jättestor men inte har varit det förrän nu.

Och så har jag varit på ett sista besök hos världens bästa barnmorska idag och fått ett perfekt avslut på en helvettesgraviditet. Mitt järnvärde är bättre än när jag blev gravid (131!), mitt blodsocker har gått ned (inte ätit en enda bit sedan förra besöket för två veckor sedan. Ingen kaka, ingen bulle, nada förutom en hembakad tårtbit med mest frukt och bär), perfekta hjärtljud på barnet, perfekt magmått (36), perfekt viktuppgång (12,5kg), jättefixerad bebis, inga bristningar på mage eller bröst, ingen foglossning, ingen direkt svullnad … Bara en återhämtad kropp efter 32 veckors skit som faktiskt är så redo den bara kan bli inför det nya livet som är beräknat till om ynka 6 DAGAR. Och senare än 17/9 kan han inte komma, för jag har redan fått det datumet för igångsättning om det skulle behövas.

Nu väntar vi bara på dig Skorpan!

34 svar to “Boom!”

  1. Linnéa Geiger augusti 28, 2012 den 2:59 e m #

    Wow! snart snart snart!

  2. annajohanna augusti 28, 2012 den 2:59 e m #

    Så perfekt! 🙂 Lycka till så här i slutskedet!

  3. Mama Bear augusti 28, 2012 den 3:32 e m #

    Härligt!

  4. Västgötskan augusti 28, 2012 den 5:53 e m #

    Åh superfin mage! *avis* 🙂

  5. petchie augusti 28, 2012 den 6:40 e m #

    Jättefin mage och så härligt att din kropp har äntligen anpassat sig perfekt till situationen! Jag tyckte ju att jag hade megamage trots att jag bara gick till vecka 36… Och allt är relativt, en vecka efter förlossningen när jag tyckte att jag var sååå smal var jag på en underklädesaffär för att köpa en ny amningsbehå (den första var sååå opraktisk) och expediten tyckte att det var ju långt kvar på min graviditet, ha ha 😀 Hon bad om ursäkt när jag sa att babyn redan var ute (hon var själv gravid)!!
    Tänker på er alla 3 nu varje dag.
    Kram!!

  6. stoffisen augusti 28, 2012 den 6:41 e m #

    VERKLIGEN! WOW! Härligt att se bilder i etapper 🙂
    Kram bästa du, och snart så kommer prinsen 🙂

  7. burgschki augusti 28, 2012 den 6:47 e m #

    oooooooh bra jobbat! jag blev moster förra tisdagen och min syster är, trots helvetesförlossning, i himlen.

    hoppas korven kommer ut snart.

  8. fifiskirt augusti 28, 2012 den 6:47 e m #

    Heja dig nu det sista! Och åh, vilken vacker mage!

  9. Hanna Lans augusti 28, 2012 den 6:58 e m #

    Hjälp, vad nära det är nu! Och vilken lycka att du fick uppleva något positivt också, även om det kom i elfte timmen. 🙂

  10. -Jenny- augusti 28, 2012 den 7:45 e m #

    Gud så underbart att allt inte bara är pest med graviditeten när du gör en summering, du avslutar ju verkligen på topp. Hoppas att förlossningen också följer samma stil.

    Själv har jag ju haft det lite för enkelt så nu är jag rätt säker på att jag åkt på foglossning. Mindre skönt, men det som inte dödar härdar!

    Tänker på er varje dag nu, bara så att du vet. LYCKA TILL när det äntligen är dags…

  11. Lisa augusti 28, 2012 den 8:53 e m #

    Yeah! Så himla fint att höra att allt liksom är tipptopp nu när förlossningen kan sätta igång när som helst.
    Sån väldigt fin mage du har! Vidar föddes den 16/9, men var beräknad till den 9/11. Rätt nöjd ändå att det inte blev det datumet.. Kanske kommer er lille skorpan på samma dag som lille V? (Även fast jag antar att du inte vill vänta så länge =))

  12. J augusti 28, 2012 den 9:22 e m #

    HEJA!! Åh fy fan vad häftigt det här är. Graviditet och förlossningar. Så himla kul att få följa och att du delar med sig 🙂
    Lycka Lycka Lycka Till!

  13. Kikan augusti 29, 2012 den 5:02 f m #

    Åh vilken härlig mage!!! Minns den där känslan av att vänta på något som man inte vet exakt när det sker eller hur det skall bli. Spännande!!! Snart har du en liten bebis hos dig! Kraaaam!

  14. Nadja augusti 29, 2012 den 6:46 f m #

    Wow, är du säker på att det inte är tvillingar? Haha nej jag skojar bara, jättefin mage!

  15. Christel augusti 29, 2012 den 7:03 f m #

    Jag tror att hen tittar ut den 15 september. Mest för att det är min födelsedag och för att det vore en ära att dela den med Skorpan. 🙂

    • Anna Granström augusti 29, 2012 den 5:28 e m #

      Det tror jag med! Det är dagen M och jag träffades, och även det datum en bloggkompis fick sin son. Hon och jag fyller år samma dag, samma år, har båda haft hyperemesis under grav… Och våra sambos är födda samma månad och samma år. Då bara måste ju Skorpan komma på hennes sons födelsedag! Lite drygt bara med typ 2v över tiden, men men…

  16. Husfrun augusti 29, 2012 den 7:29 f m #

    Ja man tycker ju att man är stor där i början 🙂
    Snart så, Skorpan! Oj så häftigt.
    Kram.

  17. Husfrun augusti 29, 2012 den 7:30 f m #

    PS: kan du igen maila mig dina kontouppgifter så jag kan betala in för boken? Det är så mycket här nu att jag glömmer allt… Kram.

  18. Jojjo (@milda_martha) augusti 29, 2012 den 7:50 f m #

    Underbart, vilken fin mage! Och ja, nu är det dags för skorpan att titta ut!

  19. RackarTuss augusti 29, 2012 den 8:51 f m #

    Härligt, kul att se magen så där i ”etapper” allteftersom veckorna går 🙂
    Snart så….. 🙂

  20. Sandra augusti 29, 2012 den 4:26 e m #

    Åh åh åh vad spännande!!! Snart är ungen ute och all evighetslängtan är över!!! Fin mage har du också!

  21. minagladadagar augusti 29, 2012 den 5:36 e m #

    Jag vill tacka för bra skrivtips på min blogg!
    Lycka till med bäbisen! 🙂
    Kram!

  22. Miss Baglady augusti 29, 2012 den 7:13 e m #

    Weeee vad himla spännande. Och vad skönt att allt ser så bra ut nu. Kram

  23. Jojjo (@milda_martha) augusti 29, 2012 den 7:33 e m #

    Anna nu måste du in på min blogg, har skrivit ett inlägg du frågat efter!

  24. Helena Milton augusti 30, 2012 den 5:47 f m #

    Vad roligt. Snart är du MAMMA!

  25. joannabq augusti 30, 2012 den 7:19 f m #

    Men woooow! Vilken mage! Så spännande det blir nu! Och så otroligt skönt att du mår bättre än tidigare…

  26. wordsbymia augusti 30, 2012 den 9:10 f m #

    SUPERFIN mage har du. 12 kilo är ingenting, bra jobbat 🙂 Skönt att du mår så bra. Tänk.. snart kommer skorpan =) Kraaam!

  27. Johanna augusti 30, 2012 den 9:13 f m #

    Meen, trodde jag hade lagt till din nya blogg men det hade jag inte (!) (!). Men nu så!

    Superfin mage, herregud vad spännande.

  28. anki augusti 30, 2012 den 12:19 e m #

    Sweet! Hoppas skorpan kommer snart, spännande!! 🙂

  29. Helena i Philly augusti 30, 2012 den 2:58 e m #

    Japp.. Instämmer… BOOM sa det 😉
    Du är jättefin!! Och INGA bristningar.. vilken lycka!! 🙂
    Spännande!! Hoppas han kommer innan ni behöver sätta igång det.
    Visst har du inte avslöjat namnet än?
    PUSS och KRAM

    • annagranstrom augusti 30, 2012 den 6:35 e m #

      Inget avslöjande av namn än… Eftersom vi inte har något! Vi vet inte vad han ska heta. Det får vi se när han föds 🙂 KRAM!

  30. Husfrun augusti 31, 2012 den 9:32 f m #

    Så, nu kom jag äntligen ihåg att betala in pengar på ditt konto för din bok 🙂
    Signera gärna, då blir jag glad!
    Ska bli så kul att läsa, ser fram emot det.
    Kram.

  31. Bubbel augusti 31, 2012 den 2:30 e m #

    Vilken fin bildkavalkad och vilken härlig mage du har! 🙂 Håller tummarna för att han kommer i tid så du inte behöver hjälp på traven – var rädd om er nu, kram 🙂

  32. Anneli september 2, 2012 den 9:54 e m #

    Så härligt! Lycka till!

Kommentera

