Smakprov på Halva min Måne.

16 Aug

HÄR kan ni läsa första kapitlet och se om det är något som lockar. Det är inte särskilt långt, så det tar inte lång stund. Boken riktar sig främst till övre tonåren och lite uppåt, men det är inget som säger att man inte kan vara yngre eller äldre. Huvudpersonen i boken går från naiv nybliven student till relativt vuxen eftersom boken utspelar sig under flera års tid, så jag tror att den kan passa många åldersgrupper.

Faktum är att ingen tonåring läst den än (det vet jag ju eftersom release är imorgon), men så fort den är här ska jag skicka den till Bokugglan som både är tonåring och driver en bokblogg jag verkligen gillar. Tänk om det hade funnits internet när jag var i den åldern …

Det ska bli otroligt spännande att få ett utlåtande från en tonåring och jag ser verkligen fram emot det. Det är förövrigt mycket jag ser fram emot just nu om man säger så …

10 svar to “Smakprov på Halva min Måne.”

  1. Linnéa augusti 16, 2012 den 8:41 f m #

    Svar: Okej tack! Jag ska helt klart provläsa den så får jag se om det är något för mig.
    Och tackar, hoppas du gillar den 🙂

  2. lisawaldeck augusti 16, 2012 den 11:46 f m #

    Visst skickade jag dig ett mail om att jag var intresserad av boken? Och visst skickade du mig inbetalningsuppgifter? Jag minns inte om jag betalt och måste ha raderat mailet. Skicka mig gärna uppgifterna igen så jag kan köpa din bok!

  3. anki augusti 16, 2012 den 12:33 e m #

    Tack för dina boktips i min blogg! Ska skriva upp några av dem helt klart! Och självklart ska jag köpa din bok, det ser jag fram emot! Tänker beställa den från Adlibris så fort det kommer där.. antar att det är lättast så för mej från FIN .. Angående Patrik Sjöberg boken, vad är det du inte gillar? Den är ju inget språkligt mästerverk men jag är enormt svag över biografier av idrottare överlag, speciellt sådana man kollade på då man var liten.. 🙂 Därav mitt höga betyg!

    • annagranstrom augusti 16, 2012 den 2:20 e m #

      Hej! Du kan bevaka min bok på Adlibris så får du mail när den kommer 🙂 Annars så lägger jag in ändrad status när boken finns inne, och det borde bli imorn. Däremot måste de sedan kontakta mig med beställingar de fått, jag skicka boken till dem, och sen de skicka boken till dig – så det kanske tar lite längre tid! Såg att Jamb skrev att ni kunde beställa till FIN för 10.5 euro, det är ju bra! Är det inkl. porto? Från mig blir det typ samma pris (men slipper mellanhänder), och det kanske är krångligt för dig att föra över pengar till svenskt konto? Jag har dock hört att det är gratis att föra över pengar inom EU, stämmer det? Har vanligt konto man kan föra över till (även faktura, men det är ju inte relevant i detta fall).

      Ang. Patrik Sjöberg-boken. Jag tycker att språket är dåligt och att han är en uppblåst tölp, haha, så jag stör mig hela tiden. Men det är väl meningen och jag har bara läst halva. Sen är jag ju inte intresserad av höjdhopp, så det är säkert därför. Jag ska läsa ut den iallafall! 🙂

  4. Trillingnöten augusti 16, 2012 den 4:10 e m #

    Jag är så nyfiken och kommer att vara så himla glad när din bok kommer till min brevlåda 🙂

    • annagranstrom augusti 16, 2012 den 6:23 e m #

      Jippiedo! Skickar till din systers adress om ombett. Kuvertet ligger färdigt med adress och porto, väntar bara på att fyllas med boken… 😀

  5. minagladadagar augusti 16, 2012 den 6:50 e m #

    Måste vara fantastiskt att få hålla i sen egen bok! Är den utgiven i eget förlag? Nyfiken eftersom att jag själv jobbar på att få en bok skriven.

    • annagranstrom augusti 16, 2012 den 7:55 e m #

      Hej! Åh, spännande! Vad skriver du om? Min fader har ett förlag, så den ges ut där. Inte riktigt eget alltså, men något partisk förläggare får man väl ändå säga 😉

      Boken kommer imorn! Jättespännande!

  6. petchie augusti 17, 2012 den 1:56 e m #

    Gillade första kapitlet och ser framemot att läsa resten av boken!!

Kommentera

