Tre sommarboktips.

15 Aug

Jag är inne i världens läsperiod nu. Vill bara läsaläsaläsa, och det är väl lika bra att passa på eftersom det kanske inte blir så mycket av med det när bebisen är här. Det är bara 19 dagar kvar till beräknad förlossning, så egentligen kan han ju bestämma sig för att komma närsomhelst … Och jag som har så många böcker kvar att läsa!

Här är iallafall tre utlästa på senaste, som alla köptes i Bokus sommarerbjudande ”fyra för tre”. Sista dagen för erbjudandet är idag, så passa på…

Cirkeln

Cirkeln: Gillade mycket! Fantasyungdomsroman, del ett av tre. Läs mer om vad jag tycker om den på Bohusläningens Bokblogg HÄR.

Sankta Psyko

Sankta Psyko: Ännu en bok av Johan Theorin. Lättläst och underhållande, men gillade hans andra bättre, mest Nattfåk. Läs mer om vad jag tycker om den på Bohusläningens Bokblogg HÄR.

Sju jävligt långa dagar

Sju jävligt långa dagar (This is where I leave you): Gillade mycket! Precis som Konsten att tala med en änkling. Läs mer om vad jag tycker om den på Bohusläningens Bokblogg HÄR.

Har läst ut ett gäng till, men de hinner jag inte skriva om nu. Måste nämligen sätta mig på balkongen i solen med Patrik Sjöbergs Det du inte såg

7 svar to “Tre sommarboktips.”

  1. Åsa augusti 15, 2012 den 12:24 e m #

    Man tackar 🙂
    Mysig du är..mackorna ..to die for 🙂
    Kramar!

  2. jennyslondon augusti 15, 2012 den 12:34 e m #

    Gud vad tiden går fort!! Jag tyckte du blev gravid alldeles nyss!!

  3. -Jenny- augusti 15, 2012 den 2:19 e m #

    Coolt.! För jag läser precis samma bok som dig just nu. Blir lite avundsjuk på att du kan läsa massor nu medan du laddar för vad som komma skall. Har jag tur skrapar jag ihop 15 minuter innan jag slocknar på kvällen…

  4. Hanna Lans augusti 15, 2012 den 5:16 e m #

    Det brukar gå bra att läsa när man ammar. Har du tur får du en långätare och kan plöja igenom en massa böcker. 😉

  5. annajohanna augusti 15, 2012 den 7:22 e m #

    Vi läser visst ungefär samma böcker den här sommaren, du och jag. Cirkeln har jag dock inte läst än.

  6. Christel augusti 15, 2012 den 8:02 e m #

    Den sista står i min bokhylla men jag är inte riktigt inne i någon läsperiod just nu, så den får nog vänta ett tag till. Bra att veta att man har nåt fint att se fram emot sen! 🙂

  7. Jojjo (@milda_martha) augusti 16, 2012 den 7:58 f m #

    Nattfåk gillade jag mycket! Ser fram emot Sankta Psyko, av nån anledning gillar jag såna där knäppa, psykopatiska personporträtt. Känns lämplig att läsa en mörk höstkväll här på landet när man är mörkrädd om inte annat, haha

Kommentera

