Att längta efter någon man aldrig träffat.

26 Jul

Image

Vi längtar efter dig, Skorpan. Så pass mycket att min kille är bombsäker på att du kommer komma redan i slutet av nästa vecka. Själv är jag tveksam, jag har en känsla av att du bestämt dig för att stanna kvar in i det sista. Det är 39 dagar kvar nu och de senaste veckorna har gått snabbare och snabbare, ungefär i samma takt som jag har börjat må bättre.

Sedan du kom in i våra liv har du knockat ut mig totalt. Jag hade ingen aning om hur det var att vara gravid, på gott och ont. Jag hade ingen aning om hur hemskt illamåendet kunde kännas och att bli uttorkad och utsvulten för att jag kräktes så mycket som bara dropp kunde råda bot på. Jag hade heller ingen aning om hur stort det skulle kännas när du började sparka och göra kullerbyttor i magen.

Jag bär med dig varje dag men har aldrig fått känna eller lukta på din hud, pussa dina kinder eller stoppa ett finger i din hand. Ändå älskar jag dig redan så mycket att jag nästan går sönder. Så fort jag tänker på att du ska komma ut till oss snart börjar jag gråta. Jag gråter i och för sig för allt nu. För att det är för varmt på bussen, för att jag är lycklig, åt sorgliga nyheter på tv.

Vi har varit på två tillväxtultraljud eftersom det har varit vikarier på mödravårdcentralen och alla har mätt olika, och på det första låg du -3.9% på genomsnittet, och igår 5% plus. Du har alltså gått upp 600 gram på två veckor och väger nu drygt 2,5 kilo. Om två veckor är du helt redo att födas, men jag har varit redo bra mycket längre än så.

Vi längtar efter dig, Skorpan.

22 svar to “Att längta efter någon man aldrig träffat.”

  1. RackarTuss juli 26, 2012 den 12:58 e m #

    Åh….
    (((kram)))

  2. Husfrun juli 26, 2012 den 5:18 e m #

    Det tror jag det!
    Kram.

  3. Min plats i solen juli 26, 2012 den 6:41 e m #

    Åhhh, jag blir alldeles tårögd när jag läser dina fina ord. Jag minns ju själv den där längtan och kärleken när man går där och väntar och väntar. Och jag lovar dig att det där mötet kommer att slå allt ni någonsin har upplevt tidigare. Utan tvekan väl värt att vänta på.

    Ta hand om er alla tre!

    Kram Lotta

  4. Nilla juli 26, 2012 den 7:30 e m #

    Ååh! Helt underbart. :))

  5. Nilla juli 26, 2012 den 7:31 e m #

    PS Har skrivit om Nu vill jag sjunga dig milda sånger på min blogg.

  6. Casa Annika juli 27, 2012 den 12:35 f m #

    Fint skrivet. Men jag är framför allt faschinerad av bilden. Det är helt makalöst att det går att trycka ut en bebis genom det lilla hålet.

    Jag väntar också på din Skorpa.

  7. anki juli 27, 2012 den 7:16 f m #

  8. Hanna Lans juli 27, 2012 den 8:36 f m #

    Nu fick du även en cyniker som mig att börja snyfta av glädje och kärlek … Inte illa gjort!

  9. Västgötskan juli 27, 2012 den 12:01 e m #

    Underbara tankar! 🙂
    Man längtar alltid som en tok efter sina knytenn. Du kommer älska det från första ögonkastet! ♥♥♥

  10. Västgötskan juli 27, 2012 den 12:01 e m #

    Knytenn = knyten. Hihi! 😀

  11. -Jenny- juli 27, 2012 den 12:08 e m #

    Åhhh, va fint skrivet!
    Nu är det verkligen bara upploppet kvar för er. Hoppas att ni får träffa honom snart, men så som din graviditet har varit skulle jag inte bli förvånad om du hår över tiden. Lagen om alltings jävlighet du vet…
    Jag väntar själv på att känna den där kärleken du beskriver. Inte ännu, men stekande tar sig.
    Kram!

  12. -Jenny- juli 27, 2012 den 12:59 e m #

    Haha… Stekande=det kanske

  13. J juli 28, 2012 den 3:50 e m #

    Jag var rädd att du skulle bli mindre personlig och så där i.o.m den nya bloggen, men med det här fina inlägget så är du ju fortfarande öppen o skriver från hjärtat.
    Som sagt, väldigt fint!

  14. Trillingnöten juli 28, 2012 den 4:24 e m #

    Jisses! Är det bara 36 dagar kvar!!??

  15. Åsa juli 28, 2012 den 8:51 e m #

    Nu ger du mer tårar i ögonen och en klump i halsen.. så fint beskrivet!
    Kram på dig ❤

  16. Nathaly juli 29, 2012 den 6:26 f m #

    Jag blir så himla berörd när jag läer här att jag faktiskt gråter en skvätt själv. Du skriver så fina ord, precis så jag själv kände. Det är så fantastiskt att bli mamma, även om det är riktigt pissigt och skitjobbigt ibland är det värt allt! Finns inget bättre än sitt barn. Jag är så glad för din skull!!!! (Och för Tjelvar som ska få en Stockholmskompis 🙂 )

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 7:22 f m #

      ❤ Just nu längtar jag dock lika mycket efter att slippa vara gravid som efter Skorpan… Eller nästan iallafall 😉 Det ska bli så spännande! Går inte ens att föreställa sig…

  17. petchie juli 29, 2012 den 9:02 f m #

    Så fint skrivet och påminner mig så om hur vi kände och väntade för ett år sedan. Visst kan man längta efter någon man aldrig träffat! Och det är alldeles underbart när man väl träffas!
    V föddes ju i vecka 36 och vi hade hela tiden tänkt att bara vi kommer över v.35 så är allt ok men hans lungor var ändå inte färdigutvecklade 😦 (trots att de alltså ska vara det i v.35). Så jag hoppas att du får gå några veckor till innan lill-Skorpan kommer ut… Stor kram från Bryssel

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 7:20 f m #

      Oj, så tidigt! Jag går in i v.36 imorn. Hoppas att Skorpan stannar kvar lite till, absolut. Men inte för länge bara… Jag mår så dåligt för det mesta! Stor kram!

  18. Christel juli 29, 2012 den 6:12 e m #

    Så fint att jag ryser!

  19. Joanna juli 30, 2012 den 4:00 e m #

    Livets mirakel. I samma stund som längtan föds förändras man som människa. När sedan bebisen väl kommer blir aldrig mer livet sig likt. På något plan. Så var det i alla fall för mig.

  20. Emmas Bokhylla juli 31, 2012 den 12:18 e m #

    Fantastiskt fint inlägg, jag blev alldeles varm i hjärtat!

Kommentera

