Hemma från Öland.

23 Jul

Vi kom hem från Öland igår och dagarna där gick alldeles för fort. Otroligt nog orkade jag göra mycket mer än vad jag hade räknat med, och solen sken varje dag (åtminstone mellan regnet …). Det var första gången jag var på Öland och jag åker gärna dit igen, t.ex. till norra Öland som verkar vara hur fint som helst. Här följer ett axplock bilder av vad vi ägnade oss åt med våra kompisar som bor där permanent.

Vi grillade på altanen på kvällarna, åkte till Borgholm och Kalmar, såg hästar och kossor på Stora Alvaret, var en snabbis till Bläsinge strand, såg en massa väderkvarnar och vallmo. På ditresan stannade vi ett tag i Norrköping, och på hemresan i ett soligt Västervik (sista bilden). Superbra minisemester; den sista innan vi blir föräldrar! Bara sex veckor kvar till beräknat nu, och jag börjar känna mig rätt trött och tung – förutom alla andra krämpor …

18 svar to “Hemma från Öland.”

  1. Johanna juli 23, 2012 den 9:50 f m #

    Låter som en skön semester!

  2. Bubbel juli 23, 2012 den 10:28 f m #

    Härliga bilder! 🙂 Är själv svag för Öland, havet och allt det vackra så jag förstår din önskan att återkomma. Hoppas sista veckorna innan bebben anländer kommer ge dig tid och möjlighet att vila och ladda krafter, kram

  3. Casa Annika juli 23, 2012 den 11:26 f m #

    Älskar Öland. Speciellt norra, dit längtar jag alltid tillbaka.

  4. anki juli 23, 2012 den 11:57 f m #

    Vad fint ni haft det! Efter Johan Theorins böcker jag är jag väldigt sugen på att åka till Öland, miljön känns som något jag vill uppleva! 🙂

  5. Jojjo (@milda_martha) juli 23, 2012 den 1:15 e m #

    Åh, bara sex veckor kvar, så himla häftigt! Och ja, Öland är otroligt vackert! Gillar dock inte att man måste välja wordpress, facebook eller twitter som inloggning på wp-bloggar – varför kan man inte bara länka till sin egen blogg?!

    • annagranstrom juli 23, 2012 den 4:03 e m #

      Oj! Det trodde jag gick. Är det på alla wp-bloggar för dig eller bara på min? Isåfall kanske jag har nån dum inställning. För mig gick det att bara länka till egna bloggen när jag hade blogger… Dessutom sparades alltid mina uppgifter. Vad störigt!

      • Jojjo (@milda_martha) juli 24, 2012 den 8:29 f m #

        Mycket konstigt ja, men det är på alla wp-bloggar! Menar du alltså att det bara är för mig? Märkligt! Undrar just vad jag gjort, haha.Kanske är för att jag har ett wp-konto som jag aldrig anväder, iof? Ska försöka radera det!

  6. Christel juli 23, 2012 den 2:42 e m #

    Vilka fina bilder! Ser väldigt skönt och avslappnat ut.

  7. Husfrun juli 23, 2012 den 2:47 e m #

    Å så bra ni verkar ha haft. Jag åker gärna tillbaks till Öland jag också. Nu är det längesen jag var där.

    Sv. Jag är bara tacksam för goda råd och konstruktiv kritik jag kan få ang. min bok. Jag skulle vilja ha några som läser igenom och kommer med åsikter när texten blivit ännu mer klar så att den kan växa och bli bättre. Dessutom vet jag att du är duktig på sånt, så det gör det ännu mer tacksamt.

    Kram.

  8. Emmas Bokhylla juli 23, 2012 den 8:48 e m #

    Underbara fantastiska Öland,härligt att ni hade det bra!
    Och som sagt, solen skiner alltid här, i alla fall mellan skurarna! 🙂

  9. stoffisen juli 23, 2012 den 9:40 e m #

    Som vanligt underbara bilder!
    Mm låter som en semester i min smak 🙂
    Lovely.

  10. Nadja juli 23, 2012 den 10:20 e m #

    Haha jag gillar tillagget ”forutom alla andra krampor” Sa spennande att bebin kommer sa snart! Kram

  11. Desirée juli 24, 2012 den 8:07 f m #

    Härliga bildern 🙂

  12. Hanna Lans juli 24, 2012 den 12:28 e m #

    Så fina bilder! Är de tagna med telefonen? Jag måste verkligen skaffa ny med en massa skojiga app:ar och grejer.

    • annagranstrom juli 24, 2012 den 1:13 e m #

      Ja, med Iphone 4. Sedan har jag filtrerat dem med appen som heter Instagram. Har tagit vanliga bilder med min kamera också, men alla vill vara anonyma på bilderna…

  13. Västgötskan juli 24, 2012 den 12:49 e m #

    Ser helt ljuvligt ut! Och vad skönt att du mådde bra (bättre)! 🙂

    Kram M

    • annagranstrom juli 24, 2012 den 1:13 e m #

      Mår inte bra nej, men jag överlever en månad till. Tror jag 😉

  14. My life in Silicon Valley juli 26, 2012 den 2:48 f m #

    Åh ”mitt” fina småland! Underbara bilder!

Kommentera

