Sju veckor to go.

16 Jul

Idag är det exakt sju veckor kvar till beräknad förlossning. Det känns som en evighet, samtidigt väldigt kort. Speciellt när jag tänker på att barnet skulle kunna komma en månad för tidigt. Det är ju typ … nu.

Jag vill väldigt gärna hinna få hem Halva min Måne innan dess så att jag både hinner skicka iväg ett gäng recensionsexemplar, och även sälja några ex. Och så ska vi åka ner till Öland på torsdag över helgen och hälsa på ett par kompisar – en miniresa som jag hoppas kommer gå bra med tanke på mitt tillstånd. Vill gärna slippa må illa där … Vi får helt enkelt se. Tiden går åtminstone fortare nu och det är skönt.

Annars är det mesta fixat nu innan bebis kommer. Vi har lite småsaker kvar bara. Jag längtar så sjukt mycket efter att få träffa den lille filuren som växer sig allt större, har hicka superofta och gillar att sträcka ut benen precis under mitt högra revben. Vi var på ett tillväxtultraljud för en vecka sedan och fick se honom slicka i sig lite vatten, vara alldeles proportionerlig och endast ligga på -3.9% i vikt i förhållande till ”jämnåriga”. Mycket bra.

6 svar to “Sju veckor to go.”

  1. Husfrun juli 16, 2012 den 11:21 f m #

    Å jag är så nyfiken på Halva din måne. Jag vill läsa nu!

    Sv. Just nu håller jag på att läsa Hundpojken av Eva Hornung – har precis börjat så jag kan inte uttala mig om den ännu. Innan dess läste jag en ungdomsbok av Christina Wahldén, hon skriver otroligt gripande, högaktuella böcker. Dessutom lite deckare och dylikt. Försöker hinna sluka så många böcker som möjligt nu 🙂

    Kram.

  2. Husfrun juli 16, 2012 den 12:50 e m #

    Sv. Ja, jag vet. Det är nästan helt omöjligt. Men jag hoppas så klart. Ska kolla upp Egenutgivarna lite närmare sen men är osäker på om jag har råd att ge ut min bok själv, tyvärr. Inte just nu i varje fall. Jag har kommit 200 sidor, själva grunden är klar. Det ska bara dit mer känsla, lite mer färg. Sen hoppas jag på att några vill läsa igenom och komma med kritik så att jag kan arbeta ytterligare lite till med texten innan den är helt klar. Men den är på god väg och det är jätteroligt 🙂

  3. Åsa juli 16, 2012 den 10:16 e m #

    Åååh tänk att den kommer snart 🙂 som du har längtat 🙂 du kommer bli en underbar liten mamma, vet du det. Så klok och framförallt rolig. Tänk att det har gått så fort? Tyckte nyss du vart gravid 🙂
    Å du, tack fr dina ord inne hos mej, du är en pärla..
    kramar Åsa

  4. Emmas Bokhylla juli 17, 2012 den 9:11 f m #

    Ner till Öland? Vad roligt, välkommen, hoppas att ni får det riktigt roligt!
    …i helgen lämnar jag ön och drar till Köpenhamn! 🙂

  5. Bubbel juli 20, 2012 den 11:37 f m #

    Härligt! Undrade just hur lång tid det var kvar, hade inte du en sån där ”dagar till förlossnings” beräknade på din tidigare blogg?

  6. fifiskirt juli 24, 2012 den 8:10 e m #

    Åh, snart har du din lilla filur hos dig!

Kommentera

